דף הבית » כללי » קבלן משנה – כל מה שרציתם לדעת!

קבלן משנה – כל מה שרציתם לדעת!

קבלן משנה הוא קבלן המתמחה בתחום ספציפי של עבודת שיפוץ או בניה. כל פרויקט בניה מצריך קבלני משנה, המומחיות שלהם קריטית להשלמת העבודה בהצלחה. כדי לעבוד כקבלן משנה בצורה חוקית, קבלנים חייבים להירשם בפנקס של רשם הקבלנים. לא הרבה יודעים שהתהליך לרישום כקבלן בענף משנה הוא לא פשוט, וכולל גם שלבים בירוקרטיים וגם מבחן הסמכה. הנה מה שחשוב לדעת כדי להיות קבלן משנה.

מה זה קבלן משנה? 

קבלן משנה הוא איש מקצוע בענף הבניה המתמחה בתחום מסוים ולרוב עובד תחת קבלן ראשי. מקצועות הבניה כוללים ידע מקצועי ובטיחותי רב וכן מחייבים התמקצעות לפי ענפים ראשיים וענפי משנה. כמו שרופא אחד עושה התמחות באף אוזן גרון ורופא אחר באורתופדיה, כך קבלן אחד מתמחה באיטום מבנים (ענף 134) וקבלן אחר באינסטלציה ומערכות כיבוי אש (ענף 190). 

קבלן בענף משנה מחויב להירשם בפנקס של רשם הקבלנים אם הוא מעוניין לבצע עבודות בהיקף של מעל ל-47,256 ש״ח. לאחר הרישום, הקבלן יכול לעסוק אך ורק בענף בו הוא רשום. קבלן שיפוצים רשום (ענף 131) אינו יכול לבצע עבודות של קבלן איטום רשום (ענף 134). 

מהם התנאים להירשם כקבלן בענף משנה? 

המטרה של רשם הקבלנים בפנקס הקבלנים היא לפקח על איכות ומקצועיות הקבלנים בישראל. לכן ישנם תנאים מקדימים שמחייבים כל קבלן שמעוניין לקבל את תעודת הקבלן הרשום:

הכשרה מקצועית

קבלני משנה חייבים לעבור הכשרה מתאימה בתחום בו הם רוצים להירשם ולהחזיק בתעודה רלוונטית. קבלן אינסטלציה ומערכות כיבוי אש חייב לעבור קורס קבלני אינסטלציה ומערכות כיבוי אש וכך לגבי כל ענף משנה. 

ניסיון

רשם הקבלנים מאפשר להירשם בפנקס רק לקבלנים בעלי ניסיון בשטח. אתם צריכים להוכיח שיש לכם ותק כקבלני משנה בתחום בו אתם רוצים להירשם. את הותק אתם יכולים לצבור על ידי עבודה יחד עם קבלן רשום כעצמאים או כשכירים בפרויקטים ביצועיים. בענפי משנה, עליכם להוכיח ניסיון של לפחות 5 שנים מתוך 10 השנים האחרונות. 

עבר נקי

עליכם יהיה להציג מסמכים המעידים על היעדר הרשעות רלוונטיות לענף הבנייה בשלוש השנים האחרונות. בנוסף תצטרכו להוכיח שאינכם פושטי רגל או חברים בתאגיד בהליכי פירוק. 

מבחן רשם הקבלנים

גולת הכותרת של תהליך הרישום בפנקס הקבלנים. בעיניו של רשם הקבלנים, ניסיון והכשרה אינם מספיקים על מנת להוכיח את המקצועיות של הקבלנים. קבלני משנה מחוייבים לעבור מבחן הסמכה על מנת להוכיח את הידע שלהם בתחומי הבטיחות, המקצועיות והניהול התקין. כיום רשם הקבלנים מבצע מבחנים לקבלנים בענף איטום מבנים (134), בענף מתקני תברואה, אינסטלציה ומערכות כיבוי אש (190) ובענף השיפוצים (131). 

הכנה מקצועית למבחני קבלן משנה עם ״מכלל – הכשרה מקצועית״ 

תופתעו לשמוע שרק כ-15% מהקבלנים שניגשים למבחן ללא הכנה מקצועית עוברים אותו בניסיון הראשון. הנתון הזה מדגים עד כמה מבחן רשם הקבלנים מקיף ומאתגר. ״מכלל הכשרה מקצועית״ מציעים קורסים מקצועיים איכותיים אשר עוזרים לקבלנים לעבור את מבחן רשם הקבלנים. הקורסים של ״מכלל״ מועברים בלומדה חדשנית באופן מקוון, מה שמאפשר ללמוד את הקורסים מכל מקום ובכל זמן. הקורסים מועברים על ידי מיטב המומחים בענפי הבניה השונים. כ-90% מבוגרי הקורסים של מכלל עוברים את מבחן ההסמכה כבר בניסיון הראשון, ומתחילים את דרכם כקבלנים רשומים. אם אתם שואפים להיות קבלני משנה, צרו קשר עם ״מכלל״ וקבלו את ההכנה האיכותית ביותר. 

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן