דף הבית » כללי » השיטה המנצחת ללימודי קבלן שיפוצים רשום

השיטה המנצחת ללימודי קבלן שיפוצים רשום

אם הגעתם לכאן כנראה שאתם שואפים להירשם בפנקס הקבלנים כקבלני שיפוצים (ענף 131). כקבלני שיפוצים, אתם בוודאי יודעים כמה תחום העיסוק הזה רחב ומורכב. כמו הענף, כך גם מבחן ההסמכה של רשם הקבלנים מחייב הבנה מעמיקה של ידע מקצועי, חוקים, תקנות ותקנים. רק כ-15% מהקבלנים שלא מבצעים הכנה מקצועית עוברים את המבחן בניסיון הראשון. שיטות לימוד המסורתיות הוכיחו שלקבלנים מגיע יותר. זה הזמן להכיר את שיטת הלימוד החדשנית של ״מכלל – הכשרה מקצועית״. 

למה קבלני שיפוצים צריכים לעשות את מבחן רשם הקבלנים? 

בשנת 1969 חוקק ״חוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות״, כשני עשורים מאוחר יותר נקבעו תקנות משלימות לחוק שלמעשה יצרו את פנקס הקבלנים שאנו מכירים כיום. המטרה העיקרית של פנקס הקבלנים אותו מנהל רשם הקבלנים היא להסדיר את העבודות הקבלנות בישראל ולשמור על רמה גבוהה של איכות ומקצועיות. המבחן אותו מנהל רשם הקבלנים נועד לוודא את רמת הידע של הקבלן, בתחומי המקצועיות, בטיחות, החוקים והניהול התקין. 

קבלנים שעוברים את תהליך הרישום בפנקס זוכים במספר רב של זכויות והזדמנויות. רק קבלני שיפוצים רשומים יכולים להגיש הצעות למכרזים ממשלתיים, להעסיק עובדים זרים, או להיות מבוטחים על ידי חברות הביטוח. קבלני שיפוצים לא רשומים, מוגבלים לפרויקטים בהיקף של עד 47,256 ש״ח, זאת בניגוד לקבלני שיפוצים רשומים שמתחילים במגבלה של כ-1.8 מיליון ש״ח. כמובן שככל שקבלן השיפוצים הרשום עולה בדרגות סיווג הקבלנים סכום המגבלה משתנה ובדרגה הגבוהה ביותר אין מגבלה כלל. 

איך לימודי קבלן שיפוצים רשום התנהלו בעבר?

בעבר, שיטת הלימוד לקראת מבחן רשם הקבלנים הייתה בקורסים פרונטליים. בדומה למבנה בתי הספר בישראל, הקורסים הללו היו מתקיימים במכללות או מרכזי לימוד, בכיתה מלאה בקבלנים, בשעות קבועות בשבוע. לשיטת הלימוד הזו ישנם מספר חסרונות משמעותיים:

בזבוז זמן בנסיעות: כאשר לימודי קבלן שיפוצים מועברים בצורה פרונטלית, הקבלנים מאבדים זמן יקר בנסיעות ופקקים בדרך אל הקורס. 

חוסר גמישות: קורס המתקיים במשבצות קבועות בשבוע מחייב התאמה מלאה של לו״ז הקבלן. שגרת החיים העמוסה של קבלנים מקשה על התחייבות לקורס שכזה. 

תנאי למידה מאתגרים: קורס פרונטלי מקשה על קבלני שיפוצים רבים באיכות הלמידה. החל מנוחות בכיתה ועד לקשיים בריכוז בכיתה מלאה.

השיטה של ״מכלל״ ללימודי קבלן שיפוצים רשום

אדר׳ איציק לזר, מייסד ויו״ר ״מסד גרופ״, זיהה את הצורך של קבלני שיפוצים לשיטת לימוד חדשה ומותאמת יותר. כך הוקם בית הספר המקצועי ״מכלל – הכשרה מקצועית״. קורס קבלני שיפוצים בענף 131 של ״מכלל״ האו קורס מקוון וא-סינכרוני. הקורס מותאם במיוחד לצרכים של קבלנים ומכין למבחן רשם הקבלנים בצורה האיכותית ביותר. כך לימודי קבלן שיפוצים ב-״מכלל״ מייצרים סביבת למידה חדשה:

ללמוד מכל מקום: הקורס מקוון, ולכן ניתן ללמוד מכל פלטפורמה דיגיטלית, מחשב, מכשיר נייד, או טאבלט. אתם יכולים לגשת אל הקורס מכל מקום לפי נוחיותכם.

ללמוד בכל זמן: ברגע שרכשתם את הקורס, יש לכם גישה אליו 24/7. כך אתם יכולים ללמוד בשעות שבהם הריכוז שלכם בשיאו. בנוסף, ניתן לנוע אחורה וקדימה בתכני הקורס לפי צורך. 

ליווי אישי ולמידה אינטראקטיבית: קורס קבלני שיפוצים של ״מכלל״ כולל סרטוני הדרכה של מיטב המומחים, מצגות, שאלות תרגול וסימולציות מבחן. כל אלו נועדו לספק חוויית למידה מקיפה ואיכותית. בנוסף, אם עלו לכם שאלות תוך כדי הקורס תמיד תוכלו לפנות למרצים ולקבל מענה מהיר. 

כבר שנים שהקורסים המקוונים של ״מכלל״ מוכיחים את יעילותם. כ-90% מבוגרי הקורסים עוברים את מבחן ההסמכה כבר בניסיון הראשון. אם אתם מחפשים חווית למידה חדשנית ואיכותית, צרו קשר עם ״מכלל״ לפרטים נוספים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן