דף הבית » כללי » מהם השלבים בתהליך רישום קבלן שיפוצים 131

מהם השלבים בתהליך רישום קבלן שיפוצים 131

כמה שנות ניסיון צריך בשביל להיות קבלן רשום? כמה עולה רישום קבלן שיפוצים 131? מה כולל מבחן רשם הקבלנים? אין ספק שרישום קבלן שיפוצים פותח בשבילכם אינספור דלתות חשובות, אך אפשר ללכת לאיבוד בניסיון להבין את תהליך רישום הקבלנים. הבאנו לכם היום מדריך קצר שסוקר את השלבים החשובים בדרך לתעודת קבלן רשום.

מתי קבלני שיפוצים חייבים להירשם בפנקס הקבלנים?

כל קבלן שיפוצים שרוצה לבצע עבודות בהיקף של מעל ל-47,256 ש״ח חייב להירשם בפנקס רשם הקבלנים. הרישום בפנקס, בתור התחלה, מאפשר לכם לבצע עבודות בענף שיפוצים 131 בהיקף של עד כ-1.8 מיליון ש״ח. בנוסף, אם אתם רוצים להגיש הצעות למכרזים רשמיים אתם יכולים לעשות זאת רק אם אתם מחזיקים בתעודת קבלן רשום. לבסוף, רישום בפנקס מאפשר לכם לקבל היתר להעסקת עובדים זרים ולהיות מבוטחים על ידי חברות הביטוח.

רישום קבלן שיפוצים 131: הגשת בקשה לרישום

השלב הראשון הוא הגשת בקשה לרישום. את תהליך הרישום ניתן לעשות בעזרת עורך דין. המחיר לרישום קבלן שיפוצים אצל עורך דין יכול לנוע בין 5,000-9,000 ש״ח, תלוי במידת המעורבות ובעלות עורך הדין. ניתן גם להגיש את הבקשה בעצמכם ולהשתמש בעורך דין רק לאימות החתימות ואז המחיר לא יעלה על 1000 ש״ח.

איזה מסמכים צריך להגיש בבקשה?

  • אישור ניהול ספרים.
  • תעודה מקצועית רלוונטית בקבלנות שיפוצים.
  • אישור דו”ח מעסיקים מהביטוח הלאומי.
  • תצהיר בדבר ניסיון בענף 131 הכולל אישור מהקבלן המבצע לכל עבודה, דוח הנהלת חשבונות, הסכמי התקשרות ועוד. צריך להוכיח ניסיון של 5 שנים מתוך 10 השנים האחרונות.
  • הצהרת היעדר הרשעות חתום על ידי עורך דין. בנוסף, הוכחה שאינכם פושטי רגל או חברים בתאגיד בהליכי פירוק.
  • ייפוי כוח, אם הבקשה מוגשת על ידי מייצג.

מה העלות של הגשת בקשה לרישום?

כאשר אתם מגישים בקשה לרישום קבלן שיפוצים עליכם לשלם אגרת פתיחת בקשה על סך 560 ש״ח.

איך מגישים את הבקשה?

ניתן להגיש את הבקשה בטופס בקשה לרישום בפנקס הקבלנים באתר הממשלתי של משרד השיכון והבינוי. הטופס מקוון ומאפשר לכם למלא את כל הפרטים ולהעלות את המסמכים הרלוונטיים.

רישום קבלן שיפוצים 131: מבחן רשם הקבלנים

לאחר שהגשתם את הבקשה היא נבחנת על ידי וועדה מקצועית. במידה והבקשה שלכם אושרה, השלב הבא הוא מבחן ההסמכה של רשם הקבלנים. מבחן קבלני שיפוצים כולל 100 שאלות המתחלקות ל-3 נושאים:

  • בטיחות – 30 שאלות בציון מעבר 80.
  • מקצועיות – 60 שאלות בציון מעבר 65.
  • חוקים, תקנות וניהול – 10 שאלות בציון מעבר 65.

המבחן הוא שלב חובה בדרך לתעודת קבלן שיפוצים וכישלון בבחינה הראשונה מחייב המתנה של לפחות 60 ימים עד למבחן חוזר. קבלן שנכשל במבחן השני יצטרך להוסיף לבקשה מסמכים המעידים על ניסיון נוסף שצבר ובנוסף יצטרך לשלם מחדש את אגרת פתיחת הבקשה לרישום בפנקס הקבלנים.

כדי לעבור את מבחן ההסמכה כבר בניסיון הראשון, מומלץ לבצע קורס הכנה ייעודי למבחן רשם הקבלנים. ״מכלל הכשרה מקצועית״ מבצעים קורס מקוון לקבלני שיפוצים ענף 131. הקורס מכיל את כל החומר לבחינה ומספק הכנה איכותית שמובילה כ-90% מבוגרי הקורס להצלחה במבחן בניסיון הראשון.

אגרת רישום בפנקס ורישיון קבלן

לאחר שעברתם בהצלחה את מבחן רשם הקבלנים, תצטרכו לשלם אגרת רישום ורישיון קבלן דו-שנתית בעלות של 1845 ש״ח.

לאחר תשלום האגרה, תקבלו את רישיון הקבלן ותוכלו להתחיל את הפרק החדש בקריירה שלכם כקבלני שיפוצים רשומים בענף 131.

 

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן