דף הבית » מדריכי בנייה קלה » דרך יעילה וקלה לבנות קומה שנייה

דרך יעילה וקלה לבנות קומה שנייה

בניית קומה שנייה בנייה קלה

הקומה השנייה של בניין בדרך כלל לא קלה לבנייה כמו הקומה הראשונה. עם זאת, ניתן לבנות קומה שנייה במינימום מאמץ ועלות.

האפשרות הפופולרית ביותר היא מערכת הרצפה, שבה הקרן מסירה תמיכה אנכית מקומה ראשונה. הקומה השנייה צריכה להיות בנויה בצורה כזו שניתן לתמוך ביסודות הקומה הראשונה. מכיוון שאין מערכות מבניות מתחת לקומות הללו, מאמץ רב מושקע בבנייתן ופעמים רבות הן אינן עולות בדעתם עד שמאוחר מדי. הדרך השנייה לבנות קומה שנייה היא עם עמודים או קורות המספקים תמיכה לקומה הראשונה. תמיכה אנכית במקום שני. הקומה השנייה צריכה להיבנות בצורה כזו שניתן לתמוך ביסודות הקומה הראשונה. מאחר ואין מערכות מבניות מתחת לקומות אלו, משקיעים מאמצים רבים בבנייתן ופעמים רבות הן לא עולות בדעתן עד שמאוחר מדי. הדרך השנייה לבנות קומה שנייה היא באמצעות עמודים או קורות המספקים תמיכה לקומה הראשונה.

בניית קומה שנייה היא תהליך מורכב. זה דורש תכנון נכון ועבודה מיומנת, אבל זה גם אתגר מרגש.

מערכות רצפות

מערכות רצפות הן סוג של אינטגרציה אנכית בענף הבנייה. הם משמשים לחיבור קומות שונות יחד בו זמנית.

מערכת קומות היא מערכת של מעליות, מדרגות נעות ומדרגות המשמשות לחיבור קומות שונות בבניין משרדים. או סוג אחר של אתר בנייה. מערכת רצפה טיפוסית מורכבת מארבעה מרכיבים עיקריים: ציוד, היצירה שבעצם מרים ומוריד רצפות וכבלים. זה מורכב ממעלית רצפתית מכנית (הידועה גם כ’מעלית בוב’ או ‘משאית הרמה’) אשר מזיזה קומות במהלך פרויקטי בנייה. הציוד נשלט על ידי מנוע חשמלי. שלב המעבר למעלה/למטה מתבצע באמצעות כבלים המחברים אותו ללוח הבקרה של המעלית, וכן מתג הממוקם על לוח הבקרה.

לאחר הרמה או הורדה של הרצפה, לחצני הבקרה ממוקמים בלוח הבקרה של המעלית. ניתן להשתמש במעלית זו גם עם משאית יד. הציוד מורכב ממנוע בודד המספק כוח לסובב את כבלי הבלמים, הפקדים ושאר הרכיבים החשמליים המחוברים אליו בכבלים רבים. המנוע מניע את זה גבוה ככל האפשר מבלי להתחמם יתר על המידה ולאחר מכן יורד למהירות נמוכה יותר על מנת להפעיל כל מערכת אוטומטית כגון בלמים ומכונות באתרי בנייה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן