דף הבית » מדריכי בנייה קלה » בניה קלה על הגג: האם זה מועיל?

בניה קלה על הגג: האם זה מועיל?

בנייה קלה על הגג

בניית גג היא משימה מורכבת. הגג צריך להיות בנוי בצורה כזו שיוכל לשמור על השמש ולהגן על המבנה מפני גשם. זה מה שהופך את הגגות לכל כך חיוניים לחיי היומיום של אנשים. הוא גם דורש מבנה חזק במיוחד, שצריך לעמוד בכל מיני תנאי מזג אוויר ולשמור על בטיחות יושביו בכל עת.

גג מורכב לא רק מחומר אלא גם מטכניקות בנייה קלות כמו: הבהוב, שיפוע ומערכות הצללה סולארית. טכניקות אלו משמשות על מנת ליצור משטח טוב לקרני השמש כך שיוכל להגיע למבנה ללא צורך לדאוג מגשם או שלג. הגגות בנויים מחומרים כמו בטון, לבנים או אפילו יריעות מתכת, שהופכים אותם לחזקים מספיק לתנאי מזג אוויר קשים ועומסים כבדים. על מנת לבנות גג, הדבר הראשון הוא להחליט האם זה הולך להיות גג רגיל או גג הפוך. לגג הפוך יש משטח משופע. במקרה זה, הזווית בין שני קצוות הרעפים שווה ל-90 מעלות, מה שמביא למבנה גג יציב מאוד וראוי למגורים.

גגות קונבנציונליים הם גגות שטוחים שאין להם שיפוע כלל. משטחים אלו אינם מתאימים לייצור מערכות הצללה שמש מכיוון שאינם משקפים את כל השמש הקרניים של. זו הסיבה שמעדיפים את גגות האבן בעלי משטח משופע, מכיוון שהם אכן מספקים מערכת הצללה סולארית יעילה על ידי הפיכת קרני השמש לחום ולאחר מכן לחום זוהר. גג מסוג זה נקרא גג שטוח והוא נחשב לגג רגיל, אך במקרה זה אין לו שיפוע. הוא יכול לאכלס חפצים ביתיים חיוניים או חפצים ספציפיים יותר, כגון חלקי מכונות ומכונות שצריך לשמור בטמפרטורות גבוהות.

פנלים מבודדים לבנייה קלה

לוחות מבודדים משמשים ביישומים רבים כדי להגן מפני תנודות לחות וטמפרטורה.

לוחות מבודדים משמשים גם ביישומים רבים ושונים. בתעשיית הרכב הם משמשים להגנה על חלונות המכוניות מפני מים, חום וגורמים סביבתיים אחרים. בענף הבנייה הם משמשים להגנה על מבנים מפני נזקי כפור ושלג. הם משמשים גם לריהוט חוץ כמו ערכות פטיו, כריות ריהוט חוץ וכו’. יישומים רבים אחרים כוללים בידוד לתעשיית המזון, עץ וסיבים מטופלים בלחץ, מיכלי אחסון כימיקלים ועוד רבים אחרים. בידוד הוא חומר המונח בין שני משטחים שעלולים לבוא במגע זה עם זה.

זה יכול לשמש כמחסום בין שני המשטחים הללו או שהוא יכול לשמש כליבה מבודדת במבנה. למרות שבידוד ידוע מזמן כמספק הגנה טובה מפני קור וחום, מחקרים עדכניים סיפקו מספר מאפיינים חדשים בתחום הבידוד החשמלי שעשויים להיות חשובים מאוד בעתיד.

בידוד מיוצר מכל חומר, כגון מתכת, פלסטיק או חומר אורגני שניתן לרסס עליו כדי ליצור מחסום מגן בין שני משטחים. ככל שהמוליכות התרמית של חומר הבידוד ועוביו גבוהים יותר, כך הוא יהיה יעיל יותר בהעברת חום. סוג נפוץ של בידוד הוא בד פיברגלס בעל מוליכות תרמית גבוהה ומשקל נמוך מאחר שהוא יכול להיות עשוי מסיבי פלסטיק קלים שאינם משפיעים משקלו.

לעתים קרובות נעשה שימוש בבידוד כאשר מתרחשים הפסדי אנרגיה גבוהים, כגון בתעשיית הרכב והנפט. לדוגמה, תעשיות הנפט והגז ישתמשו ביותר מ-500 פאונד של בידוד לכל מייל נסיעה כדי להפחית את כמות החום שזורמת מתא המנוע. בשנים האחרונות יש עניין רב בשימוש במבני בד לבידוד עבור מגוון רחב של יישומים לרבות בניית קיר גבס, לוחות גוף לרכב ובידוד מבנים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן