דף הבית » מדריכי בנייה קלה » טכנולוגיית בנייה קלה עם קורות פלדה

טכנולוגיית בנייה קלה עם קורות פלדה

טכנולוגיית בנייה קלה עם קורות פלדה

קורות פלדה הן אחד החומרים החשובים ביותר לבנייה. הם משמשים בדרכים רבות ושונות, כמו גשרים, גורדי שחקים ובניינים.

קורות פלדה שימשו לבנייה ואדריכלות במשך זמן רב. אבל השימוש בפלדה ירד בשנים האחרונות בגלל חששות סביבתיים. טכנולוגיית הבנייה הקלה עם קורות פלדה היא טכנולוגיה חדשה שתחולל מהפכה בבנייה. . טכנולוגיית הבנייה הקלה עם קורות פלדה היא אופציה טובה לבנייה כבדה ולשיפוץ. בדוגמה זו, קורות הפלדה שימשו בשילוב עם בטון עבור סוג חדש של בניין. יתרון גדול להשתמש בקורות הפלדה בשילוב עם בטון. כך ניתן לשלב את שני החומרים הללו לחומר אחד או לשלב אותם לסוגים שונים. זה מאפשר לחומר הבניין להשתנות בהתאם לתנאים שונים כמו אקלים, סביבה וטכניקות בנייה.

למרות בטון שימש כ . לפני 500 שנה לבנייה, קורות פלדה חזקות הרבה יותר מבטון. הבטון מאוד גמיש וקל לעבודה, אבל לקורות פלדה משקל ויציבות גדולים. זה מקשה על שינוי עיצובו של מבנה כאשר הוא זקוק לשינוי זמן קצר לאחר בנייתו. סוג זה של בניין נמצא בשימוש במשך יותר מ-500 שנה באזורים עם חורפים קרים ורמות גשם גבוהות, כמו גם בקיץ חם שבהם אין סיכוי למים להתאדות מהקרקע. אפילו עכשיו זה עדיין בשימוש במדינות אפריקה, אסיה ואירופה לפרויקטי בנייה. בטון הוא חומר מצוין לתכנון מבנים. סוג זה של בניין מאפשר לבעלים להשתמש ביצירתיות שלו; זה לא חייב לעמוד בדרישות בטיחות או קודים ספציפיים מחלק ממשרדי הממשלה.

בניה קלה מבטון

בניית בטון קל היא סוג של בנייה המשתמשת בבידוד, אוויר ואור כדי לשמור על טמפרטורה נמוכה. ניתן להשיג זאת על ידי שימוש בחומרים שונים כגון בטון, גבס או עץ. . בנייה שבה הטמפרטורה נשמרת נמוכה יכולה להיקרא בנייה קלה. המונח “קל משקל” מתייחס לעובדה שבבניה מסוג זה נעשה שימוש בכמות קטנה של בטון או טיח בצד אחד בלבד ואינה מכסה שטח ניכר. היתרון העיקרי הוא שבנייה מסוג זה אינה דורשת תנורי חימום כבדים ומגושמים, מאווררים או שמיכות בידוד. יתרון נוסף על פני סוגים אחרים של מבני בטון הוא שקל מאוד לבנות מבנים כאלה, מה שמאפשר למהנדסים להתאים במהירות את המבנה ולהיות מוכן לשנות את מיקומו בעתיד הקרוב.

בפאנלים מבודדים

פנלים מבודדים הם חומרי בנייה קלים המשמשים לבניית בתים ומבנים. לוחות אלו יכולים להיות עשויים מעץ, בטון או פלדה. הם משמשים בבתים ובמשרדים למטרות בידוד.

בנוסף לבידוד, פנלים מבודדים משמשים לבידוד תרמי בין קירות, רצפות ותקרות. ג’ל הוא סוג מיוחד של חומר בידוד שניתן להשתמש בו בבניית הבית. זהו חומר זול שניתן לשים על גבי הבטון החשוף או רצפת העץ או הקיר ללא צורך בהוספת חומרים נוספים. עם זאת, חשוב לציין שהג’ל אינו מספק הגנה מספקת מפני טמפרטורות קרות וטמפרטורות נמוכות. זה יכול לגרום לקור אווירה בבית ושיעור גבוה של ספיגת לחות. מזג אוויר הוא סוג נוסף של בידוד. זה כרוך בהתקנה של התקני חימום וקירור כמו רדיאטורים, משאבות חום, מערכות אוויר מרכזיות וסוגים אחרים של מכשירים שיכולים להפחית את צריכת האנרגיה על ידי הפצת חום או קירור לחדרים שונים בבית או בבניין. ישנם סוגים שונים של ציוד מזג אוויר זמינים להתקנה בהתאם לשימוש שנעשה בהם. לדוגמה, מסה תרמית מיועדת להפחתת זרימת האוויר החם בשעה הקיר או לשמור על טמפרטורת האוויר ברמה נתונה. מסה תרמית תלויה בחום שניתן לאגור כאנרגיה תרמית על ידי מניעת בריחתו. זה עשוי להיעשות באמצעות מסדים אנכיים וצורות אחרות של בידוד כגון סילאסטיק, פיברגלס וסוגים אחרים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן