דף הבית » כללי » טיפולי שורש – כל מה שחשוב לדעת

טיפולי שורש – כל מה שחשוב לדעת

טיפול שורש

טיפול שורש הוא הליך נפוץ המשמש לטיפול בשיניים נגועות או פגומות. זוהי דרך מוצלחת ויעילה לתקן ולשקם את בריאות השיניים. טיפול שורש יכול לספק יתרונות רבים, ביניהם הקלה על כאבים הנגרמים מזיהום, מניעת נזק נוסף לשן ושמירה על המבנה הטבעי של השן. להליך זה אחוזי הצלחה גבוהים וניתן להשתמש בו כדי להציל שיניים שאחרת היו זקוקות לעקירה.

מה קורה במהלך טיפול שורש וכיצד הוא מתבצע? 

טיפול שורש הוא הליך דנטלי נפוץ המשמש לטיפול בשן נגועה או פגומה. מדובר בהוצאת העיסה הנגועה מתוך תעלות השורש של השן והחלפתה בחומר מילוי. במהלך טיפול שורש, הרופא המומחה ינקה בזהירות את הרקמה הנגועה ויסיר כל פסולת מתוך התעלות. לאחר מכן, הם ימלאו את החלל בחומר מיוחד כדי לאטום את כל החיידקים או הזיהום שנותרו. לבסוף, ניתן להניח כתר או שחזור אחר על גבי השן המטופלת כדי להגן עליה מפני נזק נוסף.

מהם התסמינים של צורך בטיפול שורש? 

טיפולי שורש הם הליך דנטלי נפוץ המשמש להצלת שיניים אשר נפגעו. הכרת הסימפטומים של הצורך בביצוע של טיפולי שורש יכולה לעזור לכם לקבוע מתי לפנות לטיפול שיניים מקצועי. סימנים נפוצים של צורך בטיפולי שורש כוללים כאבי שיניים חזקים, רגישות לטמפרטורות חמות וקרות, רגישות חניכיים והתכהות השן. אם אתם חווים אחד מהתסמינים הללו, חשוב לפנות לרופא השיניים שלכם בהקדם האפשרי לצורך בדיקה מקיפה והערכה מקצועית.

כמה זמן לוקח טיפול שורש ומתי הוא נחוץ? 

טיפול שורש לוקח זמן משתנה ממטופל למטופל, כאשר הוא תלוי בחומרת הזיהום וכמה שיניים מושפעות. בממוצע, זה יכול לקחת בין ביקור אחד לשלושה כדי להשלים טיפול שורש, כאשר כל ביקור נמשך בין 30 דקות לשעה. מטרת טיפול השורש היא להציל את השן ולמנוע נזק נוסף. לכן, חשוב לבצע הליך זה בהקדם האפשרי אם אתם חושדים שאתם עשויים להזדקק לו. טיפולי שיניים תקופתיים יעזרו לכם להימנע מהצורך בביצוע טיפול שורש ולשמור על בריאות הפה והשיניים שלכם.

האם יש אלטרנטיבות לטיפול שורש? 

טיפול שורש הוא הליך דנטלי נפוץ המשמש לטיפול בשיניים נגועות. עם זאת, לא לכולם נוח לעבור טיפול מסוג זה, ולכן חשוב לדעת אילו אפשרויות נוספות קיימות. למרבה המזל, קיימות חלופות לטיפול שורש שעשויות להתאים יותר לחלק מהמטופלים. חלופות אלו כוללות שימוש באנטיביוטיקה, טיפולים אנדודונטים לא ניתוחיים ופרוצדורות לא פולשניות אחרות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן