דף הבית » מדריכי בנייה ושיפוץ » עדכונים חדשים על הקמת הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים

עדכונים חדשים על הקמת הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים

בנייה קו ראשון רכבת קלה ירושלים

הקמת הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים נמשכת כבר יותר מחמש שנים. הפרויקט צפוי להסתיים ב-2020 ויחבר את מזרח ירושלים למערב ירושלים.

הקמת הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים נמשכת כבר יותר מחמש שנים. הפרויקט צפוי להסתיים ב-2020 ויחבר את מזרח ירושלים למערב ירושלים.

הקו הראשון צפוי לעלות בסביבות מיליארד דולר, שזה פחות משמעותית מפרויקטי תחבורה אחרים בישראל ובעולם.

הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים הוא קו חשמלית באורך 16 קילומטרים המחבר בין מזרח ירושלים למערב ירושלים. לקו החשמלית 27 תחנות והוא עובר בצדה המערבי של התחנה המרכזית בעיר ממערב לדרך יפו.

הקמת הקו הראשון הזה היה אחד מפרויקטי התחבורה הציבורית היקרים ביותר בתולדות ישראל, בעלות של כמיליארד דולר.

תחנות רכבת קלה ירושלים

מערכת הרכבת הקלה בירושלים היא מערכת תחבורה ציבורית בירושלים וסביבותיה. הוא מופעל על ידי חברת רכבת ישראל.

הקו הראשון של הרכבת הקלה נפתח בשנת 2014, הנוסע מתל אביב לתחנה המרכזית של ירושלים. הקו השני, המחבר את מרכז העיר עם השכונות המערביות של ירושלים וממערב לרמת שלמה, הושלם ב-26 בדצמבר 2016. הקו השלישי יחבר את שכונות דרום ירושלים עם התחנה המרכזית ויסתיים ב-2020 .

התחנות ממוקמות ברחבי העיר, כולל מרכז העיר, תלפיות מזרח (בסמוך למקום בו חוצה רחוב בן-יהודה את רחוב המלך ג’ורג’), תלפיות מזרח צפון (בסמוך למקום בו חוצה רחוב בן-יהודה את רחוב דוד המלך), הר חומה (

הקו הסגול ירושלים

הקו הסגול ירושלים הוא פרויקט שנוי במחלוקת שאושר על ידי ממשלת ישראל בשנת 2017. הוא יחבר את הגדה המערבית ומזרח ירושלים, שכיום מופרדות בחומה.

הפרויקט עורר סערה בקרב פלסטינים ומדינות נוספות באזור, שהפגינו נגדו מאז הודעתו. הסיבה לכך היא שהם חוששים שזה יפריד בין הפלסטינים מאדמתם וינתק אותם זה מזה.

הקו הסגול ירושלים זכה לביקורת רבה על הפוטנציאל שלה לפצל את השטח הפלסטיני לשני חלקים ועל הפרת החוק הבינלאומי. המבקרים אומרים שישראל לא יכולה לבנות על אדמה כבושה ללא הסכמה פלסטינית, שלא ניתנה לפרויקט זה.

רכבת קלה תל אביב פתיחה

הרכבת הקלה בתל אביב היא מערכת תחבורה ציבורית חדשה שהופכת את התחבורה הציבורית לנגישה וקלה יותר לשימוש.

הרכבת הקלה נבנתה כדי לחבר בין שכונות דרום תל אביב ומזרח יפו. יש לו אורך כולל של 12 ק”מ (7 מייל) והוא יספק כ-160,000 נוסעים ליום. הרכבת הקלה תשמש גם להסעות לאנשים עם מוגבלות, לרבות בעלי כסאות גלגלים ומכשירי ניידות נוספים.

פתיחת קו הרכבת הקלה החדש ב-18 בדצמבר 2018 זכתה בשמחה רבה בקרב רבים בארץ ובעולם.

רכבת קלה נצרת

הרכבת הקלה נצרת היא מערכת הרכבת הקלה הראשונה בישראל. הוא הוקם בשנת 2014 ומחבר את היישוב הצפוני נצרת עם היישוב הדרומי קרית ענבים.

הרכבת הקלה של נצרת סייעה להפחית את רמות התנועה, הזיהום והרעש בעיר. הוא גם מספק חלופה תחבורה לתושבים שאינם יכולים להרשות לעצמם רכב או שאין להם גישה אליו.

רכבת ישראל

רכבת ישראל היא חברת רכבות ארצית בישראל. בבעלותה ומפעילה את כל מסילות הרכבת בארץ וכן את הרכבת הקלה בירושלים.

רכבת ישראל הוקמה בשנת 1948, לאחר מלחמת העצמאות הישראלית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן