שאלות ותשובות בנושא בנייה ושיפוצים

איך בונים בית?

הצעד הראשון הוא למצוא מיקום טוב לבית שלך. אתה צריך למצוא מקום שיש בו אדמה וניקוז טובים כדי שתוכל לבנות את הבסיס. השלב הבא הוא להכין את האדמה שלך לבנייה על ידי הסרת עצים, שיחים וצמחים אחרים. אתה יכול גם להשתמש באדמה ממקום אחר אם אתה רוצה לוודא שהקרקע מוכנה לבנייה. לאחר הכנת הקרקע, עליך לסמן את גבולות הנכס שלך כדי שתדע לאן הבית שלך ילך.

לאחר מכן אתה צריך לחפור בורות בכל פינה של המקום שבו אתה רוצה את הבית שלך ולהכניס עמודים שיתמכו במשקל הבית כאשר הוא בנוי עליהם. עכשיו הגיע הזמן למה שנקרא “בסיסים” שהם כמו קירות בטון ארוכים באמת שיורדים לתוך האדמה מתחת, שם הם יתמכו בבסיס הבית שלך. יש להם חיזוק פלדה בתוכם כך שהם לא נסדקים או נשברים כאשר הם נחפרים באדמה מתחת.

אחרי זה בא הבית בפועל. ישנם סוגים שונים של בתים שאתה יכול לעשות מחומרים שונים כמו עץ, לבנים, בטון ופלדה. לאחר בניית הבית שלך, אתה צריך לשים אינסטלציה עבור קווי המים והביוב וחיווט חשמלי עבור האורות ואספקת החשמל. ואז מגיע בידוד שמונע מהאוויר מבחוץ להיכנס פנימה במהלך החורף!

איך בונים בניין?

בונים אחראים על תכנון ובניית מבנים. הם מעורבים בכל תהליך בניית הבניין מתחילתו ועד סיומו.

השלב הראשון בתהליך הוא זיהוי אתר לבניין. ניתן לעשות זאת באמצעות תצלומי אוויר או תמונות לוויין כדי לקבוע קרבה למבנים קיימים וגורמים נוספים כגון גישה לתחבורה ציבורית, בתי ספר, בתי חולים, מרכזי קניות וכו’.

השלב השני הוא להעריך כמה כסף יידרש לבנייה ואיזה סוג מימון יתאים ביותר. בונה עשוי להזדקק לכספים מבנקים או משקיעים או שהם עשויים לרצות להשתמש בכספים שלו אם כבר חסכו מספיק.

השלב השלישי הוא שלב התכנון שבו בונים חייבים לבחור חומרים שיתאימו לצרכיהם כגון עץ, פלדה או בטון ולקבוע איזה סוג מבנה הם רוצים שהבניין שלהם יהיה (למשל, מגורים, מסחר).

איך להמיס בטון בבנייה?

בענף הבנייה, בטון הוא החומר הפופולרי ביותר. הוא משמש בפרויקטים שונים וניתן למצוא אותו כמעט בכל המבנים.

טמפרטורת ההיתוך של הבטון נעה בין 1200 ל-1400 מעלות צלזיוס. בדרך כלל, זה דורש תנורים בטמפרטורה גבוהה כדי להמיס בטון. עם זאת, ניתן גם להמיס אותו בתהליך הנקרא הרטבה וייבוש. תהליך זה כולל הוספת מים לבטון היבש ולאחר מכן חימום שלו שוב, מה שיגרום למים בתוך הבטון להתאדות הרבה יותר מהר מהרגיל.

איך לעשות בנייה עם מסמרים?

מסמרים הם אחד הדברים הנפוצים ביותר שתמצאו באתר בנייה. הם משמשים כדי להחזיק שני לוחות עץ יחד או כדי לתקן משהו במקום. ציפורניים מגיעות בצורות וגדלים רבים, אבל לכולם יש שני חלקים בסיסיים: הראש והפיר.

הראש הוא החלק של המסמר שננעץ לתוך העץ, ויש לו קצה מחודד. הפיר הוא מה שבולט מהמסמר כאשר הוא נדחס לתוך משטח. הפיר יכול להיות שטוח או עגול אך הוא בדרך כלל צר יותר מקצה הציפורן.

בנייה בציפורניים היא טכניקה ותיקה מאוד, שנמצאת בשימוש כבר מאות שנים. זה דורש הרבה סבלנות, אבל זה גם מאוד מתגמל.

ישנן שתי דרכים ליצור בנייה עם מסמרים:

1) אתה יכול להשתמש בדרך המסורתית על ידי פטישת המסמרים אחד בכל פעם, או

2) ניתן להשתמש באקדח מסמרים ולנעוץ את הציפורניים אחת אחת.

 

למה לבנות על עמודים?

יש הרבה סיבות לבנות על עמודים. הראשון הוא שהם יכולים לתמוך במשקל רב. שנית, קל לבנות אותם. שלישית, הם זולים יותר מאשר בנייה עם עץ או חומרים אחרים. לבסוף, הם מספקים תחושת יציבות וביטחון המנחמת ומרגיעה.

עמוד יכול לשמש כינוי אדריכלי לכל תומך אנכי בבניין, כמו עמוד או מזח התומכים בעומס מהמבנה שמעליו ומעבירים אותו לקרקע או לבסיס שמתחתיו.

עמודים הם חלק חשוב מאוד בענף הבנייה. הם משמשים לתמיכה במבנה ובחומר הבניין של הבניין. אי אפשר לבנות שום דבר בלי עמודים.

 

צריך היתר בניה?

התשובה לשאלה זו אינה פשוטה. הכל תלוי בסוג עבודות הבנייה שאתה מתכנן לעשות.

דרוש היתר בניה למי שרוצה לבצע את הפעולות הבאות:

– הוסף חדר או סיים עליית גג

– התקן גדר, דק או פטיו

– בניית סככה או חניה

– בניית בור אש, ארובה או פרויקט דומה אחר

– הוסף חיפוי, חלונות ודלתות לביתך

התשובה לשאלה זו היא בהחלט כן. תהליך היתר הבנייה הכרחי מכיוון שהוא מבטיח שהבניין שאתה בונה יהיה בטוח עבור אנשים לחיות בו ולעבוד בו.

תהליך קבלת היתר בניה יכול להיות מסובך, אך ניתן לפשט אותו על ידי ביצוע השלבים הבאים:

1) גלה איזה סוג של היתר בנייה אתה צריך.

2) בררו אם הקרקע עליה אתם רוצים לבנות מיועדת לסוג הבנייה שלכם.

3) ערכו את התוכניות שלכם על ידי אדריכל או מהנדס, בהתאם לסוג ההיתר שאתם צריכים.

4) הגישו לבדיקת מבנה עם התוכניות שלכם ושלמו את האגרה עבור שירות זה.

5) אם הכל בסדר, קבל את היתר הבנייה שלך והתחל בבנייה!

מהם סוגי הבנייה הקלה?

בניה קלה הוא מונח המשמש לתיאור תהליך תכנון ובניית מבנים שאינם מיועדים להחזיק מעמד לאורך זמן.

ניתן לסווג את המבנים בקטגוריה זו לשלושה סוגים עיקריים: זמני, חצי קבוע וקבוע. מבנים זמניים מיועדים להורדה לאחר שנעשה בהם שימוש; הם לא נועדו להחזיק מעמד יותר מכמה שנים. מבנים קבועים למחצה עשויים להיות מתוכננים מתוך כוונה להפיל אותם, אך סביר להניח שהם יחזיקו מעמד יותר מחמש שנים. מבני קבע מתוכננים מתוך כוונה להחזיק מעמד ללא הגבלת זמן.

ישנם סוגים רבים ושונים של בנייה קלה. חלקם מוכנים, מודולריים וניידים.

בניה קלה טרומית היא סוג של קונסטרוקציה שנבנית מחוץ לאתר ולאחר מכן מועברת לאתר בו היא תשמש. קונסטרוקציה קלה מודולרית היא סוג נוסף של קונסטרוקציה קלה טרומית שניתן לפרק ולהרכיב אותה שוב במקום אחר. בניה קלה ניידת היא סוג של קונסטרוקציה קלה טרומית הניתנת להזזה ממקום אחד לאחר, לעתים קרובות עם שימוש בכלי רכב כמו משאיות או נגררים.

מתי תשופץ אילת?

אילת עובדת קשה כדי לשבור מעגל של 20 שנה של חוסר מעש. לאתר הנופש ישרוטל בים האדום, שאף איבד חדרים כתוצאה מהשבתת מלונות הנסיכה וסונסטה, לא נפתחו מלונות חדשים מאז הקמת מלון אגמים ב-2000.

אבל עכשיו דברים משתנים. באילת נבנים כעת 15 פרויקטים הקשורים לתיירות; פרויקטים אלה יביאו 1,000 חדרי מלון חדשים לעיר. אלה כוללים את מלון ג’קי בן וו זקן, שיכלול 217 חדרים, ומלון שבט בן 200 חדרים, שהוא חלק מקבוצת Accor העולמית ואמור להיות מוכן לאכלוס ב-2024. אברהם הוסטלס מקימה אכסניה בת 110 חדרים עם לינה משותפת בשוק הלואו-קוסט. בנוסף, ישנם 8,737 חדרי מלון נוספים בשלבי תכנון וכן 1,800 חדרי מלון נוספים.

 

מהם הבנייה והשיפוצים האחרונים בתל אביב?

תל אביב היא מטרופולין צומח. כשמגיעים לראש גורד שחקים, הנוף מוסתר על ידי אופק מנוקד בעגורים. אבל זו גם עיר שעוברת שיקום פנימי.

הליווי
בית גורביץ’ עבר עבודות שיקום וטרנספורמציה עם מומחי השימור בר אוריין אדריכלים לפני שנפתח מחדש בתור The Levee. עבודה זו כללה הסרת ציפויי קירות כדי לחשוף את המלט והמאפיינים המקוריים של הבניין, וחשפה את היופי בסגנון הוואבי-סאבי של הווילות ההיסטוריות של תל אביב.

פארק המסיל
על מנת להציע אור וחלל נוסף, נבנו מרפסות לגב הבניין, שגם הוא עבר שיפוץ. למרות שבריבוע ‘החדות’ של המבנה יש מה שנראה כמו מיקומים אקראיים, מיקומים אלו באמת תואמים את חלוקת החדרים הפנימית של הדירות.

בתל אביב פועלים 400 פרויקטי תשתית וכן 900 אתרי בנייה לשלושה קווי רכבת קלה. כל השיבוש הזה — שאינו פופולרי והלך והחמיר בשנים האחרונות — נועד להשאיר את תל אביב בצמרת ערי ישראל תוך קידום תחבורה בת קיימא.

תל אביב ידועה כעיר שלעולם לא ישנה מסיבה כלשהי. עם אוכלוסייה גדלה ו-12% מכלל העסקים בישראל, לעומת 7% בירושלים, תל אביב היא המנוע הכלכלי של האומה.

 

מהם הבנייה והשיפוצים האחרונים בירושלים?

במיוחד מי שהתגוררו בה בעבר ואלה שעדיין היו בעלי זכויות בבתים בעיר הקודש, עודדו אנשים לחזור לגור בעיר העתיקה בשל הקשיים ברכישת רישיונות בנייה בירושלים והעלות הגבוהה של הקרקע והבנייה.

רבים מהבתים בעיר העתיקה היו ריקים מזה זמן מה, וחלקם אף נותרו נטושים. בשל לחות גבוהה וחוסר אוורור כאשר הם לא מאוכלסים, מבנים עתיקים אלה המורכבים מאבן וסיד נוטים מאוד להיפגע. היה צורך דחוף בשיפוץ ושיקום.

מאחר שהמשפחות האומללות שבבעלותם מבנים אלו לא יכלו לשאת לבדן בעלויות השיפוץ, נטלו יוזמה מספר ארגונים הפועלים בירושלים לגיוס כספים וניהולם. הקונספט זכה להצלחה גדולה. זה נעשה פשוט יותר לגייס כסף ככל שארגונים לא ממשלתיים נוספים הצטרפו למאמץ לסייע במאמץ הזה.

מהנדסים ואדריכלים חדשים החלו לעבוד; מוסדות משמעותיים העסיקו עובדים ותיקים; אחרים ערכו סמינרים כדי לחלוק ידע ומומחיות. עם חברי צוות ותיקים יותר, מצוידים יותר ומיומנים יותר בהליכי וטכניקות שיקום ושימור, ניתן לאפיין את עבודת השיפוץ כיום כטובה.

תהליך השיפוץ בעיר העתיקה בירושלים הוא מורכב ביותר וכרוך לא רק במרכיב ההנדסי אלא גם בקשרים עם הרשויות המקומיות ובדרישה לשמר את המשמעות ההיסטורית של המבנים. בהתחשב במורכבותו, מעט קבלנים ואדריכלים בוחרים לקחת על עצמם את הפרויקט הזה.

דילוג לתוכן